Stres obniża odporność.

👉Stres obniża odporność.

Jak skutecznie pokonać stres?

Wypróbuj wybrany sposób z listy, albo…
✍️napisz do mnie i umów się na wstępną konsultację. Podczas rozmowy ustalimy jak najszybciej i najskuteczniej możesz pokonać stres.

📜Sposoby na stres:

💪1. Wyeliminowanie źródła stresu,
czyli zmiana czegoś takiego co spowoduje, że:

– odsuniesz się od sytuacji stresującej (np. zmiana pracy, partnera, wyprowadzka…)

– zaakceptujesz to na co nie masz wpływu i przestaniesz reagować na to emocjonalnie,

– nauczysz się stawiać czoło tej sytuacji, czyli np. rozwiniesz umiejętności stawiania granic, mówienia wprost, opanowywania emocji, zarządzania sobą w czasie…

– odkryjesz co dokładnie stoi za tym stresem (jakie Twoje przekonanie) i w ten sposób go opanujesz; rozdzielisz fakty od tego co wyobrażasz sobie na temat rzeczywistości.

✍️Napisz do mnie jeśli potrzebujesz wsparcia w którymkolwiek z tych kroków.

💪 2. Codzienna dawka relaksu dla ciała i umysłu:

– Oddychanie
Oddychanie brzuszne pomaga stopniowo wydłużyć oddech, pogłębić i spowalniać oddychanie. W efekcie myśli uspokajają się. Kilkanaście minut dziennie potrzebujesz na to ćwiczenie:
„Usiądź wygodnie, rozluźnij mięśnie, przymknij oczy. Wdychaj powietrze nosem, wydychaj ustami.
Podczas wdechu wypychaj okolice brzucha (używając mięśni brzucha i przepony), spychając powietrze do niższej części płuc. Zatrzymaj oddech i policz do pięciu. Potem wolno wydychaj, rozluźniając barki, tułów i brzuch. Oddychaj swobodnie, głęboko.”

– Trening autogenny Schultza – technika relaksacji neuromięśniowej
https://www.youtube.com/watch?v=DAxYabx1ELQ

– Trening Jacobsona – progresywna relaksacja mięśni
https://www.youtube.com/watch?v=DWxBQOz5FzM

– masaż dźwiękiem mis
https://www.youtube.com/watch?v=uRmo_6rcAcs

– Muzyka na stress:
indyjski flet i tybetańska miska
https://www.youtube.com/watch?v=TqX7l6yq0tk
https://www.youtube.com/watch?

v=ZDybTygx8Zw&list=PLklhd_AtN_8t8ahSl5lvyGEpMJBNgD59d&index=12&t=0s

– Relaksacyjna joga na stres
https://www.youtube.com/watch?v=q03w1haHWfw&t=54s

– afirmację na stres
https://www.youtube.com/watch?v=Yncd186w0-o&t=136s

💪 3. Inne sposoby:

– rozmowa z bliską osobą i przytulanie
– kontakt z przyrodą
– uprawianie wdzięczności – codzienne zapisywanie jednej rzeczy za którą jesteś wdzięczna/y
– oglądanie komedii
– ograniczenie dostępu do wiadomości
– zdrowe odżywianie (w szczególności jedzenie „zielonego”)
– picie dużej ilości wody
– masaż
– SPA
– aktywność fizyczna

💪4. Szybki i niezawodny sposób:

✍️Konsultacja ze specjalistą – zatem pisz do mnie 😊

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *